W tym artykule prezentujemy kolejny projekt realizowany przez naszych Wolontariuszy. Ryszard, Michał i Tymoteusz stworzyli grę planszową o nazwie „Nacano”
Liderem projektu był Ryszard Stekla, który jest studentem 3 roku nanoinżynierii materiałowej na Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie, członek koła naukowego SKN Hexa, wolontariusz Fundacji Nanonet. Od najmłodszych lat interesował się teorią gier, modyfikując i tworząc koncepty do istniejących już gier. Dzięki współpracy z NANONET w końcu był wstanie stworzyć swoją własną grę planszową.
Nacano to gra nastawiona na rywalizację, ale również na współpracę, w której wcielasz się w jedną z 6 postaci zakładających swój startup związany z nanotechnologiami.
W grze Nacano celem jest osiągnięcie zwycięstwa poprzez zdobycie maksymalnego poziomu w jednej z trzech kategorii: nauka, biznes lub polityka. Ale uwaga! Są też dwie tajne ścieżki do wygranej, w tym jedna polegająca na wyeliminowaniu lub zmuszeniu do rezygnacji wszystkich pozostałych graczy. Aby tego dokonać, gracze muszą umiejętnie balansować między współpracą a rywalizacją, dążąc do maksymalizacji swoich zysków.
Zawartość zestawu
Zestaw Nacano jest bogato wyposażony i zawiera wszystko, czego potrzeba do pełnej przygód rozgrywki:
Każda karta jest oznaczona unikalnym numerem identyfikacyjnym, który znajdziecie na górze lub w środku karty. Te elementy zapewniają dynamiczną i pełną strategii rozgrywkę, w której każda decyzja ma znaczenie.
Jak grać w tę grę?
Gra toczy się turami, w każdej turze gracze wykonują swoje kolejki.
2.1 Faza Profitów
2.2 Faza Działań
2.3 Faza Badań
2.4 Faza wsparcia, sabotażu i handlu
2.5 Koniec Tury
Po zakończeniu wszystkich kolejek kończy się tura. Usuwamy karty, które zakończyły działanie, i losujemy nową kartę wydarzeń. Nową turę zaczyna pierwszy gracz.
Na początku został stworzony pomysł gry i wersja testowa opierająca się na 3 głównych założeniach: rywalizacji między graczami, wydarzeniami losowymi, którym gracze muszą się przeciwstawić oraz informacji podstawowych o nanotechnologiach.
Następnie projekt wszedł w faze testowania poszczególnych elementów: testowanie gry planszowej, tworzenie grafik oraz tworzenie opisów do kart. Największym wyzywaniem była równoczesna modyfikacja gry wynikająca z informacji zwrotnej od osób grających w grę w trakcie ciągłego tworzenia projektów graficznych.
W ostatniej fazie zamówiono poszczególne części oraz uszeregowano technologie w grupy i poziomy zaawansowania. Wolontariusze poświęcili łącznie 225 godzin na realizację projektu.
Jeżeli chcesz przetestować grę lub poznać więcej szczegółów to napisz na adres e-mail: fundacja@nanonet.pl
Sfinansowano ze środków Narodowy Instytut Wolności – Centrum Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego w ramach #KorpusSolidarności Komitet do spraw Pożytku Publicznego
Accessibility Tools